Marketing to handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzebom klienta, próbujący odgadnąć jego potrzeby, usiłujący te potrzeby uświadamiać, pobudzać  i zaspokajać.

Przedwojenni mieszkańcy Wlenia (Lähn) zapewne nie znali tego słowa. Wiedzieli jednak jak ściągnąć do swojej miejscowości turystów i co im zaoferować aby zechcieli zostać jak najdłużej. Stąd hotele, pensjonaty i liczne kawiarnie. Starannie utrzymane ścieżki i szlaki turystyczne. Cisza, spokój i klimat małego, zadbanego prowincjonalnego miasteczka.

Z informacją o swojej miejscowości starali się docierać na różne sposoby. Wydając kartki pocztowe (Łącznie wydano kilkaset różnych pocztówek z widokami Wlenia) oraz, jakbyśmy to dzisiaj nazwali, folderów reklamowych.

Jeden z nich możemy zaprezentować na zdjęciach poniżej. Dobrej jakości papier starannie dobrane fotografie wskazują jak wielką wagę przywiązywano do promocji swojego miasta.


Andrzej Jaśkiewicz