Z ekonomicznego punktu widzenia dalsze istnienie i funkcjonowanie Kolei Doliny Bobru nie ma najmniejszego sensu. Jej rolę dawno przejął transport samochodowy. Pozostała po nieboszczycy infrastruktura, w części jest rozkradana, a w większości niszczeje.
Wystarczy przypomnieć opisany przez nas niedawno przystanek Pilchowice – Zapora, który niewykorzystany pomału zamienia się w ruinę.
Ustawione w szczerym polu, przed od lat nieczynnym przejazdem kolejowym, nowiutkie, niemal pachnące farbą znaki nieboszczce życia nie przywrócą.
Zaklęcia lokalnych władz na niewiele się zdają. KDB trwa w zawieszeniu pomiędzy likwidacją, która pomału dokonuje się sama, a forsowaną przez polityków próbą jej reaktywacji, której jedynym widocznym skutkiem są ustawione w polu znaki.




Andrzej Jaśkiewicz
Kolei nie ma bo walczą o nią na niby, ale semafory świeca dzień i noc, tak jakby jakiś pociąg miał wiechac do wlenia,, na torach trawa po pas,, tory kolejowe rozbiera ja po kryjomu,, a krzyczą że auta kopca, ciekawe jak to się skończy.. Napewno za mego życia nikt nie uruchomi tego wraku.
W Anglii mała podmiejska linia wozi zabytkowym pociągiem dzieci i turystów na wycieczki, jest 1 tunel, 1 stacja, wagony chyba sprzed wojny, wszystko ciągnie lokomotywa Tomek znana z seriali dla dzieci- można, można! Trzeba tylko chcieć. Dostosować przystanki i godziny kursowania do potrzeb mieszkańców,kierowcy nie muszą wozić powietrza samochodami, bo prawda jest taka, że zwykle jedzie takim autem tylko kierujący.
czas na Kolej Drezynową Doliny Bobru ? ………….. gdby zrobic wyscigi drezyn od wlenia do Pilchowic Neielstno przez tunel i most ?
Świeradów, Szklarską, odwiedza rocznie około miliona osób. Do Wlenia nie przyjeżdża nawet promil tej liczby. Kolej dawno umarła i trzeba się z tym pogodzić a nie żyć mrzonkami.
A ty myslisz, że skąd się te miliony turystów wzięło? Bo na pewno nie z likwidacji infrastruktury i atrakcji
Gdyby był kolejarzem to by wiedział. Kolejorz tak prostych rzeczy wiedzieć nie może.
Dokladnie. Turystow przyciaga wlasciwa reklama i atrakcje, a kolej ulatwia tym tyrystom dotarcie do wybranego miejsca. Nie wszyscy dojezdzaja wlasnymi autami. Jednak jesli wladzy zalezy na zapedzeniu ludzi do wielkich miast gdzie latwiej kontrolowac i doic spoleczenstwo to powoli likwiduje wszelkie srodki transportu do malych miejscowosci. Krok po kroku ludzi na wsiach coraz mniej. W miasteczkach coraz mniej. Wszyscy zapedzani jak bydlo do klatek z wielkiej betonowej plyty a teren nafaszerowany kamerami jak na planie filmowym.
Nasza kolej to tak naprawdę jest jednym z zabytków naszego regionu wtym tunele i dwa piękne mosty. Politycy i dyrekcja kolei niby ludzie wykształceni ale nie potrafią nic z tym zrobić. Nie chcą bo tak im wygodnie!
Te durne komentarze o przerabianiu torowiska na szlak rowerowy itp., od razu przypominają mi podobne, bzdurne pomysły wobec trasy Szklarska – Jakuszyce. Te komentarze – „nikt nie będzie pociągiem do Czech jeżdził”, „szkoda kasy” były tylko pustym, egoistycznym, pieniackim krzykiem. Teraz ta trasa rozwija się z roku na rok. W sezonie miejsc brak, połączeń przybywa. KDB ma przyszłość i należy dążyć do jej rewitalizacji. To perełka regionu. Odpowiednio oprawiona może stanowić nie lada gratkę turystyczną.
gratka turystyczna ? prawie nikt już nie jeździł tymi pociągami, nagle wszyscy się przesiądą z samochodów na pociąg ? Wleń to nie Jakuszyce, Szklarska czy Czechy, jesteśmy za biedni nawet na reklamę czegokolwiek ciekawego we Wleniu, skąd kasa na promocję tej linii ? Kiedy sam anonimowy jechałeś do pracy pociągiem, kiedy jeszcze był ?
Z takim podejściem do tematu, to faktycznie linie zaorać i buraki zasadzić. Sam Wleń zatopić i ludzi przepędzić. Kolej ma być magnesem. Produktem, który dam nam możliwość punktu zaczepienia z innymi aglomeracjami (tymi turystycznymi właśnie ale i nie tylko). A pracę mam mobilną i ciuchcią nie pojeżdżę.
szkoda bo pracowałam w Nielestnie jako nastawnicza byłam przy zamknięciu nastawni, później Siedlecin i też zamknęli żal.
Też tam pracowałem. Moją pierwszą stacją na kolei był Siedlęcin. Odwiedziłem dwa lata temu tą stację i w oku łza się kręciła. Myślę, że tylko w Polsce tak może być i nikomu z głowy włos nie spadnie. Zobaczcie ile tysięcy mieszkań kolej burzy, gdzie w niczym nie przeszkadzają i są w idealnym stanie a rząd wprowadza program mieszkanie+. Paranoja!
Bo o ekologii to my tylko gadamy w praktyce nie robi się nic.A jakaś tam kolej to nie dla nas.Bedziemy dalej s rodzić z tych naszych blaszanek.Jak się ockniemy to będzie po ptakach.Szkoda słów…
Kolej byłaby dodatkiem do imprez które odbywają się na zaporę a także do spływów kajakowych
Przerobic to na ścieżke rowerowa
Pomysł jak najbardziej godny uwagi