
Do obsługi świetlic w Radomicach i Bystrzycy burmistrz Artur Zych zatrudnił na stanowisku podinspektora pracownika, który zajmie się ich obsługą.
Czy gmina nie ma za dużo pieniędzy? Pytał burmistrza radny Wojciech Michoń, wyceniając roczny koszt obsługi świetlic na prawie 100 tys. złotych. Od czego mamy OKSiT ? To pracownicy Ośrodka Kultury powinni zajmować się świetlicami, uważa radny Michoń.
Trudno tu nie zgodzić się z opinią radnego skoro zakres obowiązków nowo zatrudnionej osoby będzie w pewnym zakresie pokrywał z obowiązkami dyrektora Ośrodka Kultury, w tym między innymi prowadzeniem działalności kulturalno-oświatowej i rekreacyjnej, współpracą z podmiotami społecznymi oraz organizowaniem działań promocyjnych.
W związku z tym Wojciech Michoń na ostatniej sesji pytał burmistrza Artura Zycha czy gmina czasami nie ma za dużo pieniędzy, skoro do nowo wybudowanych świetlic w Radomicach i Bystrzycy zatrudnia na pełen etat świetlicowego. Od czego mamy dyrektora OKSiT? Zastanawiał się radny. Rocznie wygeneruje to koszty prawie 100 tysięcy złotych, mówił. Czy gmina ma na to pieniądze? Są rady sołeckie, są sołtysi, jest OKSiT, oni powinni zajmować się tymi świetlicami, a nie zatrudniać kolejne osoby uważa radny.
Burmistrz w odpowiedzi pełnej osobistych wycieczek do postawy radnego wyjaśniał, iż gmina musiała zatrudnić opiekunów tych świetlic, ponieważ takie działanie przewidywał projekt i warunki otrzymania dofinansowania ich budowy. Skoro gmina realizowała inwestycję, to gmina musi zatrudnić osoby do obsługi tych świetlic.
Świetlicowy w Bystrzycy i Radomicach? Ich opiekun, będzie musiał wykazać się ponadprzeciętną kreatywnością, dyspozycyjnością, poświęceniem i zaangażowaniem, aby przyciągnąć do tych świetlic dorosłych i młodzież. Jeżeli ta sztuka się nie uda, zanudzi się na amen.
Andrzej Jaśkiewicz
Ciekawe coTY byś zrobił we WLENIU,możesz kandydować na Burmistrza,no i co?
A co to? Dzieciom z tych wiosek juz nic sie nie nalezy? Gorsze są od wleńskich?
Radny Michon przeprowadzal kontrole w oksit i wie ile osob tam pracuje. Jak ta praca by miala wygladac i kiedy pracownik by ja wykonywal?
I jakie 100tys??? tyle to nawet dyrektor oksit nie zarabia! Śmiech. Domena radnego to gadac zeby zrobic zadymę
Pan radny wymienił rady sołeckie i sołtysów do pomocy w obsłudze świetlic. A moze radni by się przyłączyli do pomocy? Wszak tylko oni mają korzyści z pełnienia swoich funkcji. Pan radny da przyklad innym
UMIG Wleń
ul. Alternatywy 4
Świetlicowy; Stanisław Anioł
Co was to obchodzi?,czy to zazdrość?,Pilnujcie swoich spraw,a jak chcecie prace w URZEDZIE,to proszę złożyć podanie
„Pilnujcie swoich spraw”- właśnie to staram się robić.
Płacąc haracz w postaci podatków (nawet kupując chleb) nie chciałbym żeby ktoś bezmyślnie te pieniądze trwonił.
Całokształt działalności władz tej gminy to gotowy scenariusz dla filmu w konwencji p. Barei. Tylko tak na smutno…
A propos… nareszcie został definitywnie rozwiązany problem Basztowej
Moje gratulacje! Wstydek byłby przy uroczystym „oddawaniu” rynku co? Zgrzycik? Brzydkie zdjęcia? Jeszcze by ktoś mógł pomyśleć że gospodarz do d… bo z gabinetu przez lata patrzy na niszczejący w rynku piękny budynek. No to się problem przykryło.
Tak więc wracając do sprawy- trzeba zwracać uwagę na rzeczy głupie kiedy się dzieją, ponieważ nawet taki trybik władzy jak burmistrz małego miasteczka, może wyrządzać lokalnie mnóstwo szkód.
p.s. Skąd ten chory pomysł że każdy chciałby pracować w urzędzie???
ciekawy jestem kto znowu dostał posade świetlicowego
Normalnie będzie ktoś dojeżdżał swoim autem jak wszyscy na swiecie
Nie jestem ekspert ale wydaje mi się że tak naprawdę basztowa to spory problem.ani to rozwalić bo są domy obok,a odbudować toz to wciul wciul kasy.gmina sama nie da rady.tu musi być sporą dotacja spoza.dobrze że burmistrz to odkupil ,zawsze już coś.a na pewno wszyscy się głowią co dalej i skąd kasę wziąć.dla mnie burmistrz pokazał że da się coś zrobić we wleniu,a wszystkie niedowiarki i krytykanci niech spojrzą jak to ładnie wszystko wygląda.ale złych komentarzy było co niemiara
Z tego przekazu medialnego do końca nie wiadomo na jakich warunkach ten podinspektor będzie pracował, gdyż regulamin organizacyjny urzędu jednoznacznie wskazuje w jakich godzinach pracują urzędnicy a więc w godzinach porannych 7.30-15.30 zastanawiam się jak będzie rozwiązane przemieszczanie się pracownika ? Czy otrzyma samochód służbowy ? Bo miejscem zatrudnienia jest UMiG Wleń No chyba że się mylę ale w artykule nie ma żadnej informacji. Po drugie jeśli na pełen etat to jak to się ma z rozbiciem na dwie świetlice ? W jednym czasie na przykład w piątek czy sobotę lub niedzielę w godzinach 10-18 a może 14-22 albo 16-24 jak pogodzi obecność w każdej miejscowości ? Coś tutaj nie gra no chyba że telepatycznie za pośrednictwem Telebimu będzie prowadziła ta osoba zabawy konkursy spotkania itp itd….. Zapowiada się bardzo ciekawie więc życzmy tej Pani sukcesów a może zostanie nowym dyrektorem OKSIT